Analiza Udemy - platforma inna, niż myślisz
Myśląc o Udemy masz pewnie w głowie kolejną platformę online z dużą ilość kursów….wręcz niewyobrażalnie dużą ilością.
A co gdybyśmy Ci powiedzieli, że Udemy to: sprawnie działający LMS, platforma LXP, kursy kohortowe, testy wiedzy i laboratoria, w których zbudujesz pełnokrwiste, techniczne środowisko do ćwiczeń korzystające z Amazon Web Services… Buduje to trochę inną wizję tej platformy i możliwości jej wykorzystania. A co najlepsze - to wszystko prawda.
W kolejnym “platformowym” odcinku naszego podcastu, przeanalizowaliśmy Udemy jako narzędzie dla instruktora i organizacji. Nie zabraknie również podpowiedzi jak przeprowadzić analitykę do produkcji swojego kursu online i kogo warto w tym zakresie naśladować. Wszystko to okraszone niezbędnymi analogiami do: cielaków, dziewczyn z biblioteki i hoodies partii politycznych - zdecydowanie warto i tym razem być z nami!
Przykład analityki w Udemy Business:
Zarządzanie użytkownikami w Udemy Business:
Udemy Business Pro - stawianie środowisk poprzez Amazon Web Services (AWS):
Dzielenie się wiedzą w branży Learning & Development to niemal etyczna powinność. Nie czekaj, podaj ten email i odcinek swoim znajomym z pracy, albo w mediach społecznościowych.
Wystarczy, że kliniesz w:
Koniecznie posłuchaj też innych odcinków:
Analiza LinkedIn Learning jako LXP (ang. Learning Experience Platform)
Czy projektowanie szkoleń (Instructional Deisign) jest niezbędne?
Pamiętaj, nasz podcast wychodzi w każdy wtorek o godzinie 8:00. Odcinki trwają około godziny, przeważnie dłużej. Jeśli chcesz skorzystać w pełni z tego co robimy zaplanuj sobie czas na jego słuchanie, a także na to, żeby podyskutować z nami w komentarzach. Wystarczy, że klikinesz w:
Linki do tego odcinka:
Leszek Szczęch (Udemy) - LinkedIn
Marketplace Insights - porównywarka dochodowości tematycznej kursów (może wymagać konta na Udemy i zostania instruktorem) - link
Udział instruktora w przychodach - link
Phil Ebiner na Udemy - link
Ferdy Korpershoek:
Spis treści
00:00 - Intro
02:50 - Love and hate, czyli lepiej wejść komuś w drogę, niż w dupę
04:50 - Wszyscy wrócili już z Aspen
06:13 - Udemy - skąd się wzięło i dlaczego w Turcji
12:40 - Marketplace Udemy.com
15:20 - Narzędzia do stworzenia środowiska rozwojowego
20:19 - Demokracja w dostępie do uczenia się
23:00 - Piotr zostaje Boomerem, ale w końcu jest WOW
29:00 - Kiedy warto zaczekać na promocję?
36:00 - Nasz pogłębiony research: Udemy to dopasiony LMS
43:30 - A co jeśli chcę tam zrobić swój kurs?
48:25 - Phil Ebiner - znaj to nazwisko
51:34 - 6, bo o czterech wiem
56:10 - Jak się zabrać za kurs video?
60:00 - Patenty na kursy, które trzeba znać
65:00 - 171.000 za to można kupić fajny rower
71:12 - Kurs to też marketing
78:00 - Cudowna puenta i co myślimy o Udemy
A dziś raport dla inwestorów Udemy: https://investors.udemy.com/news-releases/news-release-details/udemy-reports-first-quarter-2023-results?fbclid=IwAR3hLGcDynJkKsLd4AD3l-oVMKyKzBDlFzIRbOoW4nvLtyDkUN_vfBqg8-M
— Jestem po kohorcie Bartka Rychalskiego. Znałem go wcześniej ze studiów na WSE. Też uważam, że robi kawał dobrej roboty.
— *A ja moją Mariolkę zapoznałem w bibliotece*. I dziwić się, że Franz Maurer wyśmiał Morawca z „Psów” Pasikowskiego ;)
—Tworzenie ścieżek edukacyjnych z elementów różnych kursów jest bardzo przyszłościowe. Jest to też strategia Zintegrowanej Platformy Edukacyjnej. Niestety nauczyciele z niej nie korzystają.
— Kupię Wasz kurs na Udemy. Kupię Wasz eBook. Ale... Michał jest moim mentorem, który mnie wprowadził do elearningu i się go słucham. Nie wiem, czy kupiłbym kogoś innego. Pewnie poszukałbym na LinkedIn Learning.
— Notion jest super :) Organizuje mi życie zawodowe.
— Jak już kiedyś nagram swój kurs... nie widzę go na Udemy. Są opcje. Fajnie, że je przedstawiliście. Jednak pozostanę agnostykiem :)