Co naprawdę robią instructional designerzy (analiza raportu), do czego nam AI i ważne ogłoszenie
Czy sztuczna inteligencja jest tylko narzędziem, czy już zaczyna przejmować zadania, które dotąd były zarezerwowane dla ludzi? W tym odcinku zastanawiamy się, jak AI wpływa na codzienną pracę IDków.
Od dłuższego czasu AI jest obecna w życiu zawodowym wielu z nas. Tym razem skupiamy się na konkretnych zastosowaniach – od prototypowania kursów, przez generowanie treści, aż po analizę danych. Jak się okazuje, narzędzia takie jak Articulate Storyline z wbudowanym asystentem AI czy Chat GPT oferują znacznie więcej niż tylko „pomoc przy pisaniu tekstów”.
W tym odcinku rozmawiamy o:
Zastosowaniach AI w przygotowywaniu szkoleń e-learningowych
Generowaniu pomysłów, które oszczędzają czas i kliknięcia na klawiaturze
Integracji AI z procesem tworzenia kursów na przykładzie RISE
Analizie raportu „Future of Instructional Design 2024” i wnioskach, które mogą zrewolucjonizować branżę
Zastanawiamy się również, jakie są największe wyzwania w pracy instructional designerów i jak narzędzia AI mogą pomóc je pokonać. Jeśli AI jest Twoim stażystą, to czy nauczyłeś się już, jak skutecznie nim zarządzać?
Dla osób niecierpliwych: Rozmowy o raportach i trendach w ID zaczynają się w 30 minucie, a zastosowania AI omawiamy od 15 minuty.
Linki do tego odcinka:
Raport „Future of Instructional Design 2024” – Link
Dr. Philippa Hardman (Substack) – Link
Taking a closer look at eLearning standards adoption: SCORM, xAPI and cmi5 usage by the numbers – Rustici Software – Link
Czy sztuczna inteligencja rzeczywiście pomaga, czy to tylko modny dodatek?
Spis treści
00:00 Wprowadzenie – podcastowa wigilia i podsumowanie roku
03:00 Priorytety w pracy i wyzwania zawodowe 2024 roku
05:00 Eksperymenty z AI w podcastach i narzędziach wizualnych
07:00 Nowości w Articulate Storyline i ich potencjalne zastosowania
11:00 Ocena przydatności AI w tworzeniu e-learningu
15:00 Wady i zalety wykorzystania AI w Storyline i RISE
20:00 Generowanie i analiza treści za pomocą Chat GPT
25:00 Potencjał narzędzi AI w ułatwianiu pracy instructional designerów
30:00 Raport "Future of Instructional Design 2024" – wnioski i refleksje
35:00 Kluczowe role i trendy w projektowaniu e-learningu
40:00 Dywersyfikacja narzędzi i najpopularniejsze platformy wśród ID
45:00 Jak efektywnie zarządzać projektami e-learningowymi
50:00 Wyzwania w realizacji projektów i bariery jakościowe
55:00 Pożegnanie aktualnego formatu podcastu i plany na przyszłość
Dziękuję za wszystkie 94 super inspirujące odcinki. Wszystkiego co najlepsze dla Was i do usłyszenia!
Dzięki za Waszą pracę i wszystkie wspólne odcinki. Super się Was słuchało. Sporo odcinków pyknęło podczas długich wypraw rowerowych, więc Wasze głosy kojarzą mi się ze słońcem, wiatrem i dwoma kółkami. :) Ciekawa jestem tego, co Piotr szykuje dalej.
Podzielę się perspektywą wykorzystania Articulate AI u mnie w firmie. My zdecydowaliśmy się na wykupienie tej wtyczki. Wśród wielu powodów tej decyzji jest ta związana z głosami AI, które były wspomniane w podcaście. Ciekawe, że są one zaciągnięte z Eleven Labs - nie wiedziałam o tym. Natomiast u nas ich wartość polega na tym, że dzięki nim nie musimy korzystać z osobnego narzędzia do audio i importować mp3 to projektu (neural voices nie są wystarczająco dobre). To, że głosy pochodzą z text-to-speech, znacznie ułatwia i przyspiesza pracę przy produkcji i poprawkach.
Trzymajcie się ciepło! Życzę Wam powodzenia w dalszych przedsięwzięciach!