
Discover more from eLearning Robię
Kiedy robienie elearningu jest bez sensu?
Są takie dni, kiedy rzeczywistość projektowa dogniata cię z różnych stron na tyle skutecznie, że ciężko to dźwignąć. Chcesz robić dobrze i efektywnie i pomimo tych chęci zwyczajnie się nie da. Bo nie ta wersja; ktoś przyklepał zakres, ale to jednak nie to; bo ludzie nie widzą sensu, nie mają motywacji i chęci. I wtedy zwyczajnie ci się udziela i jesteś zmęczony robieniem źle.
Dlatego też w tym odcinku będziemy biadolić, ojojować i narzekać, zbierając w całość sytuacje, w których robienie eLearningu nie ma sensu. Zarówno z perspektywy organizacji, contentu jak i procesu tworzenia.
Jak pokazuje poniższa grafika nie wszystko nadaje się na eLearning. Dla przykładu, jeżeli dany system działa źle, to nawet najlepsze szkolenie tego nie naprawi:
Julie Dirsksen - Projektowanie metod dydaktycznych: https://helion.pl/ksiazki/projektowanie-metod-dydaktycznych-efektywne-strategie-edukacyjne-wydanie-ii-julie-dirksen,jakuze.htm#format/e
Świetne narzędzie od Cathy Moore: will-training-help-A4.pdf