eLearning Robię

Share this post

Model OK-LCD - LSE2023 Odc. 5

www.elearningrobie.pl

Discover more from eLearning Robię

W KAŻDY WTOREK PONAD 300 SUBSKRYBENTEK i SUBSKRYBENTÓW OTRZYMUJE NEWSLETTER Z NOWYM ODCINKIEM PODCASTU. Każdy odcinek, to nagranie ze spisem treści, ale też linki, zasoby, notatka, które pomogą Ci lepiej realizować strategię L&D.
Continue reading
Sign in

Model OK-LCD - LSE2023 Odc. 5

Nie wiesz jak ogarnąć nowoczesną organizację L&D? Crystal Kadakia i Lisa M.D. Owens stworzyły model, który może Ci pomóc to zrobić.

Piotr Peszko
and
Michał Szumiński
Aug 8, 2023
3
Share this post

Model OK-LCD - LSE2023 Odc. 5

www.elearningrobie.pl
Share

Subskrybuj w Spotify

albo w Twojej apce do podcastów


W świecie, gdzie nauka jest potrzebna każdego dnia, rola szkoleń i rozwoju (L&D) jest ważniejsza niż kiedykolwiek, ale narzędzia używane przez profesjonalistów L&D są przestarzałe i niekompletne. Oczekiwania i rzeczywistość dzisiejszego biznesu są o wiele bardziej złożone niż tradycyjne modele projektowania szkoleń zakładały. Model OK-LCD jest próbą odpowiedzi na rozwój we współczesnym miejscu pracy.

Owens (współautorka) stwierdza: "Wierzymy, że model OK-LCD jest bardziej zgodny z naszym obecnym kontekstem nauki i pracy w niepewnym, zmiennym, złożonym i niejasnym świecie (VUCA). Model ma większy potencjał, aby pomóc specjalistom ds. nauki osiągnąć większy wpływ przy projektowaniu nowoczesnych treści edukacyjnych."

Rozwinięty i przetestowany w ciągu ostatnich kilku lat, model opiera się na metodach instructional design, neurobiologii, psychologii poznawczej i psychologii rozwojowej oraz rozwoju organizacji.

Model opiera się na czterech zasadach, które są bardzo ważne dla współczesnych managerów L&D:

  1. Wykraczaj poza jednorazowe rozwiązania (wydarzenia rozwojowe): Twórz zestaw zaplanowanych działań i bibliotekę zasobów edukacyjnych dostępnych dla uczących się w trakcie wykonywania konkretnych zadań mających znaczenie pracy.

  2. Projektuj całość, nie części: Projektuj strategicznie zintegrowany zestaw zasobów edukacyjnych - zwanych "klastrami rozwojowymi" - zamiast projektować pojedyncze zasoby, które nie uwzględniają wpływu jednego zasobu na inne.

  3. Skup się na potrzebach uczących się: Zamiast skupiać się na tym, co L&D może zrobić (co możemy dostarczyć i dlaczego to jest SCORM), skup się na dostarczaniu doświadczeń edukacyjnych wtedy i w sposób jakiego uczący się potrzebują.

  4. Zmieniaj zachowania: Projektuj tak, aby poprawić określone wyniki w pracy, a nie tylko koncentruj się na przekazywaniu wiedzy i umiejętności.

Aby wzmocnić naszą motywację do tworzenia Letniej Szkoły eLearningu 2023, potrzebujemy za to Was. Nie bądź żyła, zmotywuj się modelem ARCS i prześlij swoje nagranie tutaj.   


Weź aktywny udział w Letniej Szkole eLearningu!

Daj się poznać jako specjalista, ekspertka, badacz, czy pasjonatka nowych technologii. Możesz wystąpić w LSE i zadbać o swój personal brand, możesz też pokazać swoją firmę od eksperckiej strony.

  1. Zanim nagrasz zapoznaj się z plikiem tekstowym zamieszczonym w folderze (link), gdzie znajdziesz również wszelkie tematy i daty związane z tym projektem.

  2. Później złap za telefon, nagraj notatkę głosową i wyślij ją nam korzystając z linków poniżej.

  3. Nagranie prześlij na nasz Google Drive link.

Liczymy na Twój aktywny udział w Letniej Szkole eLearningu 2023!


Nie przegap żadnego odcinka Letniej Szkoły eLearningu!

Zostaw tutaj swój email, a my przypomnimy Ci o nowych odcinkach


Dzielenie się wiedzą w branży Learning & Development to niemal etyczna powinność. Nie czekaj, podaj ten email i odcinek swoim znajomym z pracy, albo w mediach społecznościowych.
Wystarczy, że klikniesz w:

Share eLearning Robię


Linki do tego odcinka:

  • Strona Modelu OK-LCD - Link

3
Share this post

Model OK-LCD - LSE2023 Odc. 5

www.elearningrobie.pl
Share
Previous
Next
Comments
Top
New
Community

No posts

Ready for more?

© 2023 Piotr Peszko
Privacy ∙ Terms ∙ Collection notice
Start WritingGet the app
Substack is the home for great writing