Od nauczyciela do twórcy kursów online?
Droga od nauczyciela do „eLearningowca” wydaje się krótka – jeden i drugi zawód skupia się na przekazywaniu wiedzy, choć kontekst i skala bywają zupełnie inne. Na ile taka tranzycja jest wykonalna?
Często mówimy o „niespełnionych obietnicach” w eLearningu. Tym razem podcastową obietnicę spełniam i w solowym odcinku bohaterami będą: Dorota Uchwat-Zaród i Marcin Zaród. Dwójka nauczycieli, którzy są na najlepszej drodze, żeby stać się pełnokrwistymi eLearningowcami.
Jest to dla mnie w pewnym sensie podróż sentymentalna, gdyż jeden z pierwszych odcinków podcastu jaki nagrałem w życiu, był w podcaście współtworzonym przez Marcina – EduGadki. Dorotę poznałem na tegorocznej edycji Studiów Podyplomowych „Projektowanie i wdrażanie eLearningu”, gdzie zarówno Dorota jak i jej praca końcowa pokazały się z najlepszej, eLearningowej strony.
W tym odcinku podcastu porozmawiamy na ile droga od nauczyciela do eLearningowca jest możliwa i ma sens. Na ile kompetencje w jednym i drugim zawodzie się pokrywają i czy to dobra ścieżka dla nauczycieli? Zawody inne, ale w wielu kwestiach mówimy zaskakująco spójnym głosem.
O bohaterach tego odcinka:
Dorota Uchwat-Zaród i Marcin Zaród są nauczycielami języka angielskiego w tarnowskich liceach, tłumaczami przysięgłymi, autorami licznych artykułów w czasopismach dla nauczycieli oraz trenerami w programach edukacyjnych. Od dziesięciu lat działają aktywnie w społeczności eduzmieniaczy – grupie Superbelfrzy RP. Od kilku lat wspólnie trenują tai-chi. Marcin jest współtwórcą polskiego podcastu edukacyjnego EduGadki, trenerem programu Asy Internetu oraz ekspertem w europejskim programie Novigado, poświęconym aktywnym metodom uczenia się w elastycznych przestrzeniach. W 2013 roku zdobył tytuł Nauczyciela Roku.
Marcin i Dorota są autorami dwóch innowacji społecznych w programie Popojutrze 2.0. Pierwsza z nich to książka pt. "Godziny Rozwoju. Jak wspierać nastawienie na rozwój i uczyć (się) innowacyjnie", za którą zdobyli w 2022 r. statuetkę "Liderów zmian w edukacji" w konkursie Popojutrze 2.0. Kolejna innowacja to kurs branżowego języka angielskiego dla edukatorów EduEnglish WINdow Opener, za którą również zdobyli główną nagrodę w programie Popojutrze 2.0. oraz nagrodę Złoty Itar na Tarnowskich Targach Innowacji.
Linki do tego odcinka:
Godziny Rozwoju. Jak wspierać nastawienie na rozwój i uczyć się innowacyjnie (informacje oraz książka) – link
EduEnglish WINdow Opener (informacje oraz SCORM) – link
EduEnglish WINdow Opener (dostęp do kursu) - link
EduGadki – Jacek Staniszewski i Marcin Zaród – link
Dzielenie się wiedzą w branży Learning & Development to niemal etyczna powinność. Nie czekaj, podaj ten email i odcinek swoim znajomym z pracy, albo w mediach społecznościowych.
Wystarczy, że klikniesz w:
Koniecznie posłuchaj też innych odcinków:
Analiza LinkedIn Learning jako LXP (ang. Learning Experience Platform)
Czy projektowanie szkoleń (Instructional Deisign) jest niezbędne?
Pamiętaj, nasz podcast wychodzi w każdy wtorek o godzinie 8:00. Odcinki trwają około godziny, przeważnie dłużej. Jeśli chcesz skorzystać w pełni z tego co robimy zaplanuj sobie czas na jego słuchanie, a także na to, żeby podyskutować z nami w komentarzach. Wystarczy, że klikinesz w: