Strategie L&D - LSE2023 Odc. 10
Kończymy Letnią Szkołę eLearningu 2023 tematem ważnym, potrzebnym i jakże mało obecnym w ekosystemie L&D w Polsce – Strategiami L&D.
Strategie, czyli co?
Czy zdarzyło ci się wsiąść do samolotu, pełnego ludzi w wakacyjnych nastrojach, który nie miał ustalonego miejsca docelowego, do którego leci?
Gdybyśmy jednak samolot potraktowali jako organizację, a jego pasażerów jako poszczególne działy i pracowników firmy, okaże się, że nader często „lecimy” w zupełnie różnych kierunkach, bądź co gorsze, nie mamy ustalonego miejsca docelowego.
Systemowe i zaplanowane działanie L&D w organizacji jest trudne - wymaga rozpoznania samego L&D jako istotnego partnera w tworzeniu biznesowo-rozwojowego ekosystemu firmy. To z kolei wymaga samoświadomości działów L&D, gdzie jesteśmy, dokąd zmierzamy, co i w jaki sposób robimy, a także miejsca „przy stole”, gdzie podejmowane są decyzje firmy.
Brak, któregoś z tych elementów sprawia, że działy rozwojowe stają się pasywne i reaktywne w swoim działaniu, a jej pracownicy skupiają się na przenoszeniu kolejnych PowerPointów do narzędzi authoringowych, zgodnie z wizją sponsora danego projektu.
W tym odcinku próbujemy odpowiedzieć na pytanie: w jaki sposób to zmienić i od czego powinniśmy zacząć, aby L&D było postrzegane jako coś więcej niż jedynie centrum kosztowe.
Żródło: link
Podziękowania
Jednocześnie kończąc tą edycję Letniej Szkoły eLearningu 2023, serdeczne podziękowania dla wszystkich osób, które w aktywny sposób przyczyniły się do jej obecnej formy – dzięki za przesłane nagrania, polubienia, komentarze i doping w tworzeniu kolejnych odcinków. Jednocześnie nie zapominamy o naszym sponsorze tegorocznej edycji – Michale Lidzbarskim i firmie WebToLearn – dzięki za wasze wsparcie.
Nie przegap żadnego odcinka podcastu eLearning Robię!
Dzielenie się wiedzą w branży Learning & Development to niemal etyczna powinność. Nie czekaj, podaj ten email i odcinek swoim znajomym z pracy, albo w mediach społecznościowych.
Wystarczy, że klikniesz w:
Linki do tego odcinka:
Designing the Smart Organization: How Breakthrough Corporate Learning Initiatives Drive Strategic Change and Innovation; 2009; Roland Deiser - link
L&D's Playbook for the Digital Age; 2021; Brandon Carson - link
Model dojrzałości organizacji - CMMI Model - link
Sharknado – trailer – link
Spis treści:
00:00:30 – Jesienno-letnia Szkoła eLearningu – zrobiliśmy to
00:01:30 – Profesjonalizacja instytucji?
00:04:30 – Korzyści z posiadania strategii
00:07:00 – Gdzie siedzi L&D w firmie?
00:12:30 – Dlaczego potrzebujemy uczyć pracowników?
00:14:45 – Procesy, narzędzia, automatyzacje w organizacjach
00:17:10 – Learningowe PMO i Learning Partner
00:18:50 – Realizacja celów rozwojowych i biznesowych w organizacji
00:23:25 – Dojrzałość organizacji learningowej a strategia
00:26:30 – „Turtle analysis” – co i jak my tak naprawdę robimy?
00:31:00 – Ludzie, zasoby i procesy L&D
00:32:40 – Samoświadomość L&D
00:33:50 – Model dojrzałości organizacji - CMMI Model
00:39:00 – Rozwojowe wymagania prawne w organizacji
00:40:40 – Szkolenia funkcyjne pracownika
00:42:20 – Supportowanie zmiany organizacji
00:43:20 – L&D Analytics Maturity Cycle
00:50:00 – Lider zmiany rozwojowej