Analiza LinkedIn Learning jako LXP dla kursów
Platforma LinkedIN Learning skupia 830+ mln użytkowników i dostępna jest w ponad 200 krajach świata. Ma też 16000 własnych kursów online.
Jest 2013 rok, a Piotr spotyka Lyndę Weinman z Lynda.com. Dziwnym zbiegiem okoliczności platforma odnosi wielki sukces i zostaje przejęta przez LinkedIN, a od 2016 roku stanowi składnik imperium Microsoftu. I choć oba te zdarzenia są prawdziwe, to już ich korelacja może jedynie rozpalać wyobraźnię.
Dzisiaj platforma LinkedIN Learning skupia 830+ mln użytkowników i dostępna jest w ponad 200 krajach świata. Ma też 16000 własnych kursów online, które wytwarza na swoje potrzeby, kierując się w większym stopniu rozpoznawalnością wykładowców, niż ilością kursów.
W tym odcinku rozkładamy jej strukturę na czynniki pierwsze: ułożenie i schemat kursów, ich tematykę, dobór, doświadczenie pierwszego logowania i wreszcie na ile to wszystko wyróżnia się dzisiaj na rynku i ma sens.
Materiały do tego odcinka:
Spotkanie w Berlinie: 2013 - Lynda.com Video2Brain https://www.linkedin.com/in/lyndaweinman/
Co teraz Lynda robi: http://claybottress.com/
Lynda Weinman:
Instantly successful:
Jak zostać instruktorem na LinkedIn Learning: https://learning.linkedin.com/instructors
Guidelines dla instruktora: https://learning.linkedin.com/content/dam/me/learning/en-us/pdfs/li-learning-instructor-toolkit-guidelines-recording-sample-video-09-19-old.pdf
Teach and Get Paid: What You Need to Know About Creating Courses - Rahul Pandey: https://www.linkedin.com/pulse/teach-get-paid-what-you-need-know-creating-courses-rahul-pandey
Długi komentarz - na prośbę Piotra wrzucam i tu.
Świetnie, że „rozebraliście” LinkedIn Learning. Mam kilka rzeczy do dorzucenia, bo od 2 lat zarządzam projektem edu dla Microsoftu i nie raz, nie dwa wgryzałam się w ich ekosystem kursów online, też od strony CSRowej.
W połowie października MS poszerzył swoją ofertę bezpłatnych kursów o nowe rozwiązanie w ramach global skills initiative - o 6 nowych Career Essentials Certificates łączących kursy dotyczące konkretnych ról zawodowych z przykładami wykorzystywania narzędzi wspierających. WIęcej: Free Learning Paths for Top Jobs https://opportunity.linkedin.com/skills-for-in-demand-jobs
Ciekawostka - dzięki wysiłkom m.in. polskiego oddziału MS, od stycznia niektóre kursy będą zlokalizowane również w języku ukraińskim.
NGOs, które chcą skorzystać z treści kursów MS w pracy ze swoimi grupami, mogą skorzystać z platformy Microsoft Community Training i samodzielnie ułożyć ścieżki dla uczestników i uczestniczek, przydzielić im kursy zakończone certyfikatami, dodawać elementy teacher-lead, śledzić postępy itp. NGOs mogą się ubiegać o granty, aby skorzystać z tego rozwiązania i kupić uczestnikom vouchery na egzaminy. Dodatkowo dla NGOs, które planują dodać element synchroniczny do istniejących kursów, MS przygotowuje bardzo fajne manuale trenerskie - jak pracować z grupą online wykorzystując dany content.
„The platform supports personalized learning for a large-scale mobile-based community. It is affordable, easy to manage and provides robust security and privacy protection.” więcej https://communitytraining.microsoft.com/
Jest kilka typów certyfikatów. W przypadku zaawansowanych kursów technicznych, znalazłam na platformie mock-exams, gdzie przed przystąpieniem do egzaminu właściwego, który składa się ze 118 pytań, można poćwiczyć wiedzę z całego kursu (i to na różne sposoby). Program może nas trenować pokazując feedback tylko do pytań, na które źle odpowiedzieliśmy, albo do wszystkich - jak sobie ustawimy.
Popieram pomysł na eBooka i rozebrania innych serwisów. Zgłaszam się do SkillShare, któremu bardzo uważnie się przyglądam od paru lat (w czasach, gdzie można było zostać ich zew. teacherem i zarabiać na swoich autorskich kursach, mieli super serwis pokazujący jak krok po kroku projektować i produkować kursy, aby osiągać jakość). Teraz wprowadzają zupełnie nowe, ciekawe formaty, które - podobnie jak Wy - oglądam zamiast Netflixa.
Rok przed pandemią dla Fundacji Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego (FRSI), nagrałam 2 webinary dotyczące tego, jak się uczyć online, co dają MOOCs i czy można się nauczyć pływać z Internetu. Trochę podobny pomysł do Waszego ale grupą odbiorców byli edukatorzy nazwijmy ich - konwencjonalni (animatorzy, bibliotekarze, nauczyciele), a nie społeczność profesjonalistów robiących eLearning.
Wstępniaczek o listwie - przesympatyczny! :) A sam temat porównywania platform, plusów, minusów, specyfiki, best practices - super, brałabym, czytałabym, nawet za płatną subskrypcją :)