Master Instructional Design, czyli o certyfikatach i szkoleniach dla ID
Gdzie szukać szkoleń dla projektantów? Czy warto zainwestować w szkolenie na poziomie Master? Na co zwrócić uwagę?
The Association for Talent Development (ATD) jest międzynarodową organizacją zrzeszającą profesjonalistów z branży rozwoju talentów. Celem ATD jest promowanie i wspieranie rozwoju zawodowego oraz doskonalenia umiejętności w dziedzinie rozwijania talentów, poprzez dostarczanie informacji i narzędzi, szkolenia i networking. ATD jest jednym z największych na świecie stowarzyszeń branżowych w dziedzinie rozwoju talentów i właśnie to stowarzyszenie oferuje całkiem pokaźną liczbę szkoleń i certyfkatów.
Wybór tego szkolenia był dobrą decyzją. Było długie, intensywne, z mnóstwem materiałów dodatkowych i lektur, które warto było przeczytać, żeby poszerzyć horyzonty projektowania. Kiedy myślę w kategoriach korzyści, to najważniejsze są:
Przetestowanie praktycznych umiejętności i zdobycie nowych perspektyw w zakresie projektowania.
Możliwość nawiązania kontaktów z innymi profesjonalistami z branży.
Upewnienie się w przekonaniu, lub jego zmiana, na temat holistycznego podejścia do Instructional Designu.
Zdobycie niszowego (niestety) certyfikatu uznawanego na arenie międzynarodowej.
Linki z tego odcinka
Koniecznie posłuchaj też innych odcinków:
Analiza LinkedIn Learning jako LXP (ang. Learning Experience Platform)
Czy projektowanie szkoleń (Instructional Deisign) jest niezbędne?
Pamiętaj, nasz podcast wychodzi w każdy wtorek o godzinie 8:00. Odcinki trwają około godziny, przeważnie dłużej. Jeśli chcesz skorzystać w pełni z tego co robimy zaplanuj sobie czas na jego słuchanie, a także na to, żeby podyskutować z nami w komentarzach. Wystarczy, że klikinesz w:
Spis treści:
00:51 - Wszystko wiadomo 22:11
01:40 - Czym jest ATD?
02:46 - Cała góra certyfikatów i szkoleń
06:15 - eLearning Instructional Design
07:20 - Po co Ci ten certyfikat?
18:18 - Jak intensywny jest ten kurs?
20:58 - Dużo pracy projektowej
25:10 - Feedbackiem projekt stoi
35:05 - ID i Master ID - dla kogo są i czym się różnią?
44:28 - Jak te programy mają się do studiów na WSE?
49:56 - Problem twórcy, czyli ID dla trenerów
63:43 - Świadomość ludzi w Learning & Development
73:15 - Podsumowanie
Muszę, bo się uduszę :D naszą misją jest określanie celów własnie takich zanim wjadą aktywności, etywności, scenariusze i całe fajerwerki. Pozytywnym językiem korzyści dla organizacji/uczestników i zawierających wszystko, co powiedzieliście. Podpisuję się rękami i nogami :D Gratulacje certyfikacji Piotr :) well done!
1. Strasznie mi się podoba ambitny plan nie tylko Master Class, potem MID, ale też o ile dobrze pamięta CISSP . I chyba się zgadzam, że na pewnym etapie kariery warto sięgnąć po zewnętrzną, drogą już na tym poziomie, weryfikację wiedzy i umiejętności.
2. Urzekła mnie impresja Piotra, że większość materiałów kursowych była dostarczana w najprostszej formie. Bo dla MID-ów (znaczy się seniorów w ID) którzy wszystko już widzieli nie ma co cudów na kiju wymyślać. Za to merytoryczny flow ćwiczeń - tak to zawsze warto dopracować.
3. trochę mnie zezłościło to narzekanie na trenerów nie pracujących zgodnie z ID... Ale doskonale rozumiem argumenty ("sztuka" autorskiego, rozwijanego razem z kolejnymi edycjami, szkolenia przygotowanego i prowadzonego przez SME vs powtarzalne, masowe szkolenie z "nudnych rzeczy"). Choć tak, cele, kryteria sukcesu - to nadal podstawa przygotowania szkolenia w obu tych podejściach. W tym pierwszym, nie-metodycznym, czasem ukryta. Ale obecna.