Podcast jako narzędzie do uczenia siebie i innych - Małgorzata Zmaczyńska
Podkasty idealnie wypełniają rozwojową lukę polegającą na budowaniu nawyku uczenia się. Regularne ukazywanie się, najczęściej raz na tydzień skłania do tego, żeby zgodnie z tą kadencją ich słuchać.
Z kim lepiej porozmawiać o podcastowaniu niż z osobą, która zajmuje się nim zawodowo. Dlatego do tego odcinka zaprosiliśmy Małgorzatę Zmaczyńską, która nie tylko żyje z podcastów, ale również żyje podcastami.
Będzie o tym jak zbudować nawyk tworzenia i korzystania z podcastów, czy lepiej skupić się w swoim podcaście na pojedynczej formule, czy korzystać z bogactwa form i ile sprzętu wystarczy, aby zacząć i robić to dobrze. Nie zabraknie również porad i wspominek innych form podcastowych Piotra, a także co podcast może Ci dać rozwojowo i biznesowo.
Linki z tego odcinka
Strona Małgorzaty Zmaczyńskiej: https://malgosiazmaczynska.pl/
The Grey Nato
Nerdy Nocą
Kanał Youtube MrBeast
Sztuka mówienia bez bełkotania i faflunienia https://www.empik.com/sztuka-mowienia-bez-belkotania-i-faflunienia-oczkos-miroslaw,p1218141387,ebooki-i-mp3-p
Formaty podcastów:
Profesjonalna produkcja np. Dom produkcyjny Wondery https://wondery.com/shows/; Dom Produkcyjny Gimlet: https://gimletmedia.com/ Podkast edukacyjny Gimlet Academy https://gimletmedia.com/shows/gimlet-academy
One Man Show: Joanna Okuniewska, Arlena Witt
Dialog: YesWas Podcast
Zostaw tutaj swój email, a my przypomnimy Ci o nowych odcinkach
Najważniejsze do zapamiętania
Podkasty idealnie wypełniają rozwojową lukę polegającą na budowaniu nawyku uczenia się. Regularne ukazywanie się, najczęściej raz na tydzień skłania do tego, żeby zgodnie z tą kadencją ich słuchać.
Podstawowy sprzęt do podcastów to zaledwie kilkaset złotych, a oprogramowanie i hosting są darmowe np. w bardzo popularnej aplikacji Anchor.
Podcast to świetne narzędzia dla trenerów, konsultantów i specjalistów, którym zależy na budowaniu osobistej marki.
Dzielenie się wiedzą w branży Leanring & Development to niemal etyczna powinność. Nie czekaj, podaj ten email i odcinek swoim znajomym z pracy, albo w mediach społecznościowych. Wystarczy, że kliniesz w:
Koniecznie posłuchaj też innych odcinków:
Analiza LinkedIn Learning jako LXP (ang. Learning Experience Platform)
Czy projektowanie szkoleń (Instructional Deisign) jest niezbędne?
Pamiętaj, nasz podcast wychodzi w każdy wtorek o godzinie 8:00. Odcinki trwają około godziny, przeważnie dłużej. Jeśli chcesz skorzystać w pełni z tego co robimy zaplanuj sobie czas na jego słuchanie, a także na to, żeby podyskutować z nami w komentarzach. Wystarczy, że klikinesz w:
Spis treści
00:36 - Podkast jako niedoceniona forma rozwojowa
02:50 - Jak rozebrać podkast na części i co w nim jest takiego, że podkast działa
06:11 - Regularność podcastów buduje nawyk słuchania, a przez to również uczenia się
12:00 - Najlepiej co tydzień, chociaż to jest spory wysiłek
15:24 - Doświadczonym trenerom jest łatwiej
15:50 - Przegląd formatów podcastowych
22:00 - Budowanie marki własnej podcastem
27:50 - Jakość być musi, bo konkurencja jest spora
32:11 - Skrócić nudne treści i wyrzucić pijackie gadki
34:30 - Mit koca i gadania do szafy
39:40 - Anchor i podcasty z video w Spotify
44:02 - Podcast tworzy kontekst uczenia się
45:10 - Filtr na klientów dla trenera, czy doradcy
46:20 - Podcast skraca dystans, więc może Ci pomóc
47:10 - Co zrobić kiedy nie lubisz swojego głosu?
A odnośnie tego że nie lubimy zmian to ja jednak jestem zdania że warto raz na jakiś czas pobawić się i nagrać odcinki trochę inaczej, spróbować czegoś nowego. Natomiast robiłbym to z uwagi na mnie, a nie odbiorców ponieważ nagrywanie wszystkich odcinków cały czas tak samo by mnie trochę nudziło. Wiem że Marek Jankowskie też wiele razy próbowałem nowych formatów odcinków, nie wiem czy z tego samego powodu czy innego.
Ja mam właśnie tak, że przynajmniej raz w roku wracam właśnie do odcinków z LSE tak były one dobre.
Czy znacie może jakieś podcasty, które są nagrywane i wypuszczane tylko wewnątrz danej organizacji? Chętnie bym się dowiedział jak wyglądają takie projekty w innych firmach i podzielę się moim doświadczeniem.