9 Comments

Świetnie się tego słuchało, super koncept z tym zestawieniem, podeślę do mojego zespołu - na pewno dużo rozjaśni :) W kwestii Rise i progu wejścia to w mojej pracy z trenerami wychodzi jeszcze skill "przekminki". Czyli nie zawsze tylko wlanie treści, ale albo a) umiejętne dobranie komponentu do treści albo b) umiejętne dopasowania treści do komponentu. Staram sie ciągle powtarzać ziomkom, że fakt, iż jest to łatwe narzędzie nie oznacza że kopiuj-wklej od razu da spektakularny i logiczny efekt 🙂 Plus widzę też całkiem fajną zaletę ograniczonych możliwości wizualnych w Rise - nie daje pokusy używania wszystkich możliwych opcji graficznych świata osobom początkującym 😅 a nawet jeśli ktoś "zbłądzi" to jednym kliknięciem zmieniamy kolorystykę na spójną i font tak samo. Bardzo doceniłam to ostatnio.

Expand full comment

Dzięki za feedback, a sharowanie zawsze na propsie:)

Do standaryzacji dla osób o różnym poziomie zaawansowania na pewno Rise jest prostym i intuicyjnym narzędziem. Do wielu rzeczy zwyczajnie wystarczy:)

Expand full comment

Bardzo fajny odcinek. Gotowa tabela do uzasadnienia zakupu. Dobrze że wyszedł przed 8:00 :)

Myślę, że dla instytucji publicznych ważna jest jeszcze kwestia WCAG.

Co myślicie o porównaniu AS 3 z 360? Wiem, że są różne tabelki ale bez omówienia to właśnie sama tabelka.

Expand full comment

Mamy o tym nawet cały inny odcinek z Joanną Ksieniewicz: https://www.elearningrobie.pl/p/o-dostepnosci-materiaow-edukacyjnych

Jest tam wiele materiałów do eksplorowania m.in. Articulate Storyline 360 Accessibility Conformance Report: https://articulate.com/support/article/Storyline-360-Accessibility-Conformance-Report-VPAT, z elementami WCAG punkt po punkcie, który dokładnie o tym traktuje:) To się też mocno zmienia w czasie, bo Articulate nad tym pracuje.

Expand full comment

Chodziło mi o to, że jak ktoś będzie chciał zrobić dostępne szkolenie w Rise to może mu się nie udać. Zabrakło mi takiego porównania 🙂

Expand full comment

Fakt, że kryteria były subiektywne, ale mamy pierwszy temat na update do odcinka za jakiś czas:) Na ten moment mamy powyższy odcinek:)

Expand full comment

Piotr, Michał, czy macie może pomysł na kupienie RISE bez podawania przy zakupie prawdziwych danych użytkowników? Chcemy od dawna kupić to narzędzie do produkcji prostych i szybkich materiałów, zadań natomiast nasza bezpieka nie chce się zgodzić by były przez Articulate przetwarzane nasze dane, które trzeba podać przy zakupie konta. Macie pomysł jak to obejść?

Sam odcinek super. Korzystałem przez chwilę z obu narzędzi na szkoleniu i faktycznie byłem mega zaskoczony jak dużo szybciej można wykonać pewne rzeczy w RISE w porównaniu ze Storyline. My właśnie dlatego chcemy zakupić RISE, ponieważ nie chcemy płacić za wykonanie prostych materiałów, natomiast te zaawansowane i tak byśmy zlecali na zewnątrz.

Expand full comment

W ramach Teamowej licencji masz zarządzanie kontem na 4 poziomach od ownera konta (jedna faktura) przez dwa rodzaje adminów do użytkowników, którzy będą korzystać z narzędzi. Dane podajesz do faktury na poziomie ownera i ustalasz konta sam. Dalej są one "online", więc jakieś przetwarzanie jest, więc pomysł z dummy kontami email może nie być taki zły. Więcej o tych rolach tutaj:

https://articulate.com/support/article/Articulate-360-Teams-User-Roles

W kontach wszystko kręci się wokół tzw. Articulate ID i maila z nim powiązanego. To znaczy, że przesyłasz kopie kursów do tego powiązanego maila, powiadomienie o nowych komentarzach lądują na tym samym mailu. Są też miejsca, gdzie tego usera widać np. jako autora kursu (można wyłączyć), albo jako po opublikowaniu kursu do Review (nie można wyłączyć). Więc to trochę zależy od Was czy przekazywanie i współpraca z: konto728@domena.pl nie przeszkadza:) Tu jest też kilka casów z problemami do pozarządzania jak robisz to na indywidualnych kontach:

https://community.articulate.com/discussions/rise-360/transferring-course-to-another-user?fbclid=IwAR215gO8bZerrkTIzujnwAhCCICMZKxe7_GLaqMXnSiLlETEgjsmPYrQLcM

Expand full comment

Hmmmm, no ja bym zrobił tak, że wygenerowałbym konta serwisowe w Active Directory i je wykorzytał do rejestracji, a jeśli potrzeba, to wykorzystał jakiegoś lokalnego resellera.

Expand full comment