Trendy w L&D, czyli czego możemy się spodziewać w 2023?
Życie, życiem – nagadaliśmy się w poprzednim odcinku, ale Trendy L&D w 2023 same się nie omówią.
W ramach tego odcinka podcastu eLearning Robię, tworzymy swoje Innovation Cycle w L&D i konfrontujemy je z tą oryginalną.
Wybraliśmy po 6 elementów i technologii w L&D, na które subiektywnie zwracamy uwagę i, jak zawsze, zaciekle bronimy swoich wyborów pięknie się różniąc.
Po co? Głównie, żeby pobudzić swoje szare komórki i zachęcić Was – Słuchaczy, do śledzenia trendów i budowania własnych “krzywych” w L&D.
Linki z tego odcinka
Donald Taylor: Global Sentiment Survey
LearnGeek Innovation Cycle - link
Web3 - link
Brickit App - link
ZeroGPT - link
Jak korzystać z ChatGPT - link
Koniecznie posłuchaj też innych odcinków:
Pamiętaj, nasz podcast wychodzi w każdy wtorek o godzinie 8:00. Odcinki trwają około godziny, przeważnie dłużej. Jeśli chcesz skorzystać w pełni z tego co robimy zaplanuj sobie czas na jego słuchanie, a także na to, żeby podyskutować z nami w komentarzach.
Wystarczy, że klikinesz w:
Spis treści
00:00 – Wstęp i mizianie się sprzętem (jak zwykle)
11:40 – Projekt: Two Wings Institute – Academic Leadership Development Program
17:00 – O trendach w L&D w 2023 roku
Dla mnie niesamowitym odkryciem roku są podcasty i na razie wspinają się na górę :)
Drugą rzeczą jest uczenie się przy okazji pracy. Nie wiedziałam, że zostało to nawet nazwane. A jeden z odcinków, w którym Michał mówił że pomaga w excelu ale na zasadzie siadaj i rób ze mną zainspirował mnie do zgłoszenia projektu w naszym wewnętrznym konkursie. Generalnie pomysł jest taki że tworzymy grupy tematyczne na Teams i np. ktoś w grupie Excel pisze: nie chce mi sumować. I ktoś mógłby zgłosić się do pomocy i razem rozwiązaliby problemem. Chodzi o to, że jak byliśmy w biurze to łatwiej było o pomoc, a podczas pracy zdalnej niekoniecznie. Do tego przeszukiwanie internetu jak nie wiesz czego szukasz jest czasochłonne.
I ostatnie przemyślenie dotyczy wyciągania danych - W pierwszej fazie naszego projektu pytania testowe były tworzone bezpośrednio na moodle m.in. żeby weryfikować, które sprawia trudność i odpowiednio modyfikować treść kursu. Ale właśnie - zabrakło ludzi którzy mieliby czas to analizować (druga kwestia, że były nie WCAGowe) i robimy w SCORM. Jeszcze nie dojrzeliśmy do tego żeby rozszerzyć zespół o analityka.
Wow, jak ten Wasz odcinek do mnie przemawia :) Brałam już kilkukrotnie udział w ankietach trendowych, patrzę na wyniki i zawsze mnie fascynuje jaki czasami jest rozjazd między hypem i świetlanymi wizjami a praktyką i przełożeniem na rzeczywistość. Opisany przez Was trend mobile learningu to jest totalnie to na czym też się przejechałam jako młoda ID i w sumie trochę przy okazji nauczyłam się jak takie "trendowanie" działa. Jak weszły opcje responsywności do Captivate to pamiętam jak oszalałam z wrażenia 😄 Szczególnie że zbiegło się to z wielką reklamą tego rozwiązania i po prostu no już totalnie wszyscy za kilka lat mieliśmy się uczyć głownie w taki sposób. No i troszkę jednak nie, chociaż faktycznie są miejsca, gdzie działa to super typu właśnie podcasty, a u mnie z pracy to mobile+social learning, ale taki pod krótkie quizy do webinarów/warsztatów albo pod wymianę doświadczeń na czacie wśród grupy uczestników konkretnego szkolenia, szybki kontakt z trenerami. Widać, że tam naprawdę to fajnie działa. Ale jednak nauka taka, że te całe nasze programy to bardziej jednak leci na destkopie i tak to się całkiem elegancko uzupełnia.